اولویتهای پژوهشی
مرکز تحقیقات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گناباد
- توسعه و ارتقاء زیر ساخت های آموزش پرستاری
- کیفیت آموزش پرستاری( ارزیابی اثر بخشی و کارآیی آموزشی در پرستاری، تدوین و تعیین اعتبارو اعتماد ابزارهای ارزشیابی در پرستاری،ارزیابی پیشرفت تحصیلی ،آموزش ترکیبی)
- آموزش جامعه نگردرپرستاری
- تله نرسینگ و پرستاری
- آموزش مبتنی بر شواهد درپرستاری
- ارتقاءنظام ارزیابی وآزمون های پرستاری
- ارزیابی و توسعه تکنولوژی درآموزش پرستاری و آموزش فرد به خانواده و جامعه
- پرستاری و آموزش خود مراقبتی
- رویکردها، وروشهای الگوهای تدریس در آموزش پرستاری
- قانون و اخلاق حرفه ای در پرستاری
- کاربرد طب سنتی و مکمل در سلامت جامعه
- فرهنگ و پرستاری
- اقتصاد و پرستاری
- ارتقاء سلامت و سبک زندگی
- سواد سلامت
- سیستم های ارائه دهنده ی خدمات بهداشتی
- نقش خانواده در سلامت جامعه
- پرستاری وبیماریهای مزمن
- تغذیه در گروههای مختلف جامعه
- برنامه های ترخیص مدون در بازتوانی بیماری های مزمن
- تشخیص پرستاری و مداخلات پرستاری
- ابزارسازی و روانسنجی در پرستاری
- توانمند سازی فرد، خانواده و جامعه
- معنویت و سلامت فرد، خانواده و جامعه
- راهکارهای کاهش بستری مجدد
- پرستاری درگردشگری سلامت
- فناوری های نوین در پرستاری
- یادگیری ارتقاء یافته با فناوری نوین در پرستاری
- استرس شغلی در پرستاری
- بهداشت مدارس وپرستاری
- عفونتهای بیمارستانی
- خشونت شغلی در پرستاران
- الگوی پرستاری مراقبت پیگیر
- خانواده و جمعیت
- فرزندآوری و جوانی جمعیت
- مراقبت از کودک سالم و بیمار
- ارتقاء سلامت کودکان و نوجوانان
- پیشگیری ، غربالگری ، بازتوانی و ارتقاء سلامت جسمی ، روانی ، اجتماعی و معنوی به ویژه در کودکان آسیب پذیردرجامعه
- اهمیت تغذیه کودکان با شیر مادر
- رفتار های پر خطر و سوانح و حوادث در کودکان و نوجوانان
- مراقبت تکاملی در نوزادان و کودکان
- مراقبت تسکینی در کودکان و نوزادان
- درمان / مراقبت و بازتوانی بیماران بستری در بخش های داخلی و جراحی
- پرستاری مراقبت های ویژه
- فناوری وآموزش پرستاری فوریت
- ارتقاء سطح سلامت روان جامعه
- سبک زندگی و مهارتهای زندگی بیماران روان و خانواده های آنان
- سوء مصرف مواد ، عوارض و روشهای ترک و مراقبت از بیماران
- تغذیه در بیماریها و اختلالات سالمندان
- پرستاری در مشکلات اجتماعی سالمندان
- مدیریت راهبردی در پرستاری
- مدیریت مراقبت، مدیریت آموزشی، مدیریت پژوهشی
- توانمند سازی مدیران پرستاری و توسعه مهارتهای مدیریتی پرستاران
- ارزشیابی عملکرد مدیریت در پرستاری(اعتبار سنجی و اعتبار بخشی خدمات و آموزش پرستاری، پاسخگویی و رضایت مندی از خدمات پرستاری)